Posts Categorized: Ajankohtaista

Vasemmisto kerää nimiä varhaiskasvatuksen puolesta

Vasemmistoliitto kampanjoi tulevana viikonloppuna koko Suomessa tasavertaisen päivähoito-oikeuden ja varhaiskasvatuksen sekä maailman parhaiden koulujen puolesta.
– Kehotamme kaikkia ottamaan oma ja lastensa tulevaisuus käsiinsä, ja käynnistämällä kuntalaisaloitteita kumoamaan Sipilän hallituksen rajaukset päivähoitoon kaikkialla missä ne ovat voimassa, Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson linjaa.

[ Lue lisää → ]

Turvallinen tulevaisuus tehdään nyt!

Vasemmistoliiton tiedote 3.2.2017 Vasemmistoliiton kuntavaalikampanja: Turvallinen tulevaisuus tehdään nyt! – Maailman parhaat koulut ja terveyspalvelut kaikille   Vasemmistoliitto haluaa kuntavaaleissa turvata hyvän elämän perusedellytykset kaikille ja turvata myös Suomen tulevaisuuden menestysmahdollisuudet. Puolueen kuntavaalikampanja Turvallinen tulevaisuus tehdään nyt rakentuu neljän toisiaan tukevan kampanjakärjen sekä #100ideaa-demokratiakampanjan ympärille.   Puolueen lähtökohtana on, että hyvät sosiaali- ja terveyspalvelut kuuluvat […]

[ Lue lisää → ]

Tue tavoitteitamme vaaleissa – lahjoita!

Vasemmistoliitto lähtee kuntavaaleihin ehdokkailla, jotka ovat sitoutuneet toimimaan julkisten ja tasa-arvoisten palvelujen puolesta kunnissamme. Näkyvyyttä tavoitteillemme teemme kampanjoinnilla. Kampanjointi vaatii resursseja. Nyt voit vaikuttaa ja auttaa Vasemmistoa kohti kuntavaalivoittoa tekemällä lahjoituksen. Pienikin summa auttaa. Lahjoittaminen on helppoa. Katso sivulta Tue toimintaamme ja lahjoita!

Puheenjohtajan joulutervehdys

Joulutervehdys Kulunut vuosi on monella tapaa ollut raskas. Pienituloiset suomalaiset ovat se joukko, jolta hallituksen leikkauspolitiikka vaatii eniten. Ensi vuonna pienituloisten lapsiperheiden, eläkeläisten sekä työttömien ja pienipalkkaisten pätkäduunareiden ostovoima laskee. Kansaneläkkeisiin tehdään ensimmäistä kertaa Suomen eläkejärjestelmän historiassa tasoleikkaus, puhtaasti säästösyistä. Leikkaus opintotukeen on koko sen historian suurin, yli 120 miljoonaa. Jo nyt nuoret aikuiset ovat […]

Puoluetoimiston joulutauko

Vasemmistoliiton puoluetoimisto on joulutauolla 19.12. – 8.1. välisenä aikana. Sähköpostiin vas@vasemmistoliitto.fi vastataan viimeistään 9.1. Vasemmistoliiton jäsenpalvelu on suljettuna 19.12.-15.1. Vasemmistoliiton työntekijät toivottavat joulun rauhaa ja menestystä vuodelle 2017.

Haemme puoluetoimistolle kampanjaviestinnän osaajaa

Haemme puoluetoimistolle Helsinkiin kampanjaviestinnän osaajaa.

Kampanjaviestinnän osaajan tehtävänä on puolueen vaalikampanjoihin liittyvä viestintä sekä sisältöjen suunnittelu ja toteuttaminen. Tehtävän pääpaino on sosiaalisen median viestinnässä sekä muussa digiviestinnässä ja -kampanjoinnissa.

Pro feminismi -palkinto Anna Paavilaiselle ja Raisa Omaheimolle

Vasemmistonaiset myöntää vuoden 2016 Pro feminismi -palkinnon kahdelle taiteilijalle: näyttelijä, ohjaaja, käsikirjoittaja Anna Paavilaiselle sekä teatterintekijä Raisa Omaheimolle.

Pro feminismi -palkinto annetaan vuosittain taholle, joka on tehnyt työtä rakenteellisen epätasa-arvon poistamiseksi, sukupuolten tasa-arvon edistämiseksi ja naisten aseman parantamiseksi. Tämän vuoden palkinnonsaajia yhdistää omista kokemuksista kumpuava taide, joka tekee näkyväksi ja ravistelee yhteiskuntamme kieroutuneita, naisia alistavia rakenteita.

[ Lue lisää → ]

Demokraattinen oppositio ei kuulu vankilaan

Vasemmistoliiton puheenjohtaja, kansanedustaja Li Andersson on yhdessä muiden pohjoismaisten vasemmistopuolueiden johtajien kanssa tänään vieraillut Turkin Edirnen kaupungissa, jossa vasemmistolaisen kurdien ja vähemmistöjen oikeuksia puolustavan Kansan Demokraattisen puolueen (HDP) puheenjohtaja Selhattin Demirtas istuu vangittuna.