Merja Kyllönen on Vasemmiston presidenttiehdokas

Tiedote 18.3.17

Presidenttiehdokas Kyllönen: Tämän päivän turvallisuus rakentuu tasa-arvosta ja toivosta

Vasemmistoliiton puoluevaltuusto on nimittänyt tänään puolueen presidenttiehdokkaaksi Merja Kyllösen (40).

Puheessaan presidenttiehdokas Kyllönen painotti aktiivisen rauhantyön merkitystä.

– Ihmiset tarvitsevat toivoa, me tarvitsemme kipeästi rauhan varustelua ja toistemme kohtaamista.  Kun tunnistamme toisistamme sen, missä olemme erilaisia ja arvostelun sijaan kunnioitamme sitä, se avaa oven yhtäläisyyksien löytämiselle, mikä puolestaan kehittää molemminpuolista suvaitsevaisuutta.

Kyllösen viesti on, että turvallisuus rakentuu tasa-arvosta.
–Turvallisuutta luodaan parhaiten poistamalla syrjintää, pienentämällä tuloeroja, mahdollistamalla ihmisten koulutus ja varmistamalla yleisen oikeudenmukaisuuden toteutuminen. Hyvinvointivaltioita ei kannata ajaa alas, eikä koulutusjärjestelmiä heikentää ja epätasa-arvoistaa, tai puolueettoman median toimintaelementtejä hämmentää. Puolustusliitot tai sotilasliitot eivät pysty ratkomaan eriarvoisuudesta tai osattomuudesta kumpuavaa hajaannusta tai terrorismia.
Suurinta yhteiskunnallista ongelmaamme, ilmastonmuutosta, ei myöskään torjuta sotilaallisin ratkaisuin.
– Pakolaiskriisi on vasta alkusoittoa sille hädälle ja turvattomuudelle, joka eteläisen pallonpuoliskon maita uhkaa ilmastokatastrofin edetessä. Sitä vastuuta emme voi ulkoistaa.

Merja Kyllösen puhe kokonaisuudessaan >>