Puoluevaltuuston päätöspuhe, Suldaan Said Ahmed

Vasemmistoliiton puoluevaltuuston päätöspuhe sunnuntaina 20.11.2016

Puoluevaltuuston 1. varapuheenjohtaja Suldaan Said Ahmed

Rakkaat puoluetoverit, rakkaat ihmiset,

On ollut aivan mahtava viikonloppukokous ja on ollut tosi kiva tavata teitä kaikkia.

Tässä kaksipäiväisessä puoluevaltuuston kokouksessa olemme päättäneet yhdessä erittäin tärkeistä asioista ja toivon mukaan kaikilla on ollut mahdollisuus vaikuttaa niihin. Olemme päättäneet mm. ensi vuoden  toimintasuunnitelmasta sekä työstäneet kuntavaalikampanjan pääteemat. Eli me haluamme ja teemme sen puolesta töitä, että lähellä ja helposti saatavilla olisi sosiaali- ja terveyspalvelut kaikille,
koulutus ja varhaiskasvatus. Suomella on maailman paras koulutusjärjestelmä ja varhaiskasvatus, joten pidetään niistä kiinni eikä anneta Kokoomuksen, Keskustan ja Perussuomalaisten tuhota niitä.

Jokaisella lapsella on oltava oikeus päivähoitoon vanhempien tilanteesta riippumatta, tutkimukset vahvistavat että se on lapsen edun mukaista. Asunto on ihmisoikeus, siksi asuminen, luonnonsuojelu ja toimiva sekä edullinen joukkoliikenne ovat keskeisiä teemoja kuntavaalikampanjassamme.

Joten pyytäkää rohkeasti ehdolle työkollegat, naapurit, ystävät ja kaikki aktivistit. On aivan varmaa, ettei ehdokas jää yksin vaan saa meiltä kaikilta apua ja tukea kampanjaansa.

Rakkaat ihmiset! Tulevaisuutta rakennetaan tänään, kunnissa päätetään meidän arkemme keskeisimmistä asioista, joten nouskaamme rakentamaan nyt sitä tulevaisuutta, jonka haluamme nähdä huomenna.

Haluan tässä vielä sanoa,  että Suomi tarvitsee oikeasti pelastajaa, palvelut tarvitsevat pelastajaa,  ihmisoikeudet tarvitsevat pelastajaa, koska niitä ollaan tuhoamassa. En vaadi vankeutta hallitukselle, mutta rohkaisen kansaa yleislakkoon sekä sanomaan ”ei” hallituksen politiikalle, tästä ette kulje! Tässä kokouksessa on myös osittain avattu tulevat presidenttivaalit, joten toteanpa tässä että ”I am with her, Merja presidentiksi!”

Kiitos rakkaat.