Uotila: Suomi toiselle vuosisadalle uudella hallituksella

Lopella vappuna puhunut kansanedustaja Kari Uotila  kannustaa vasemmistopuolueita tiivistämään yhteistyötä niin toistensa, ammattiyhdistysliikkeen kuin muiden oppositiopuolueidenkin kanssa Sipilän hallituksen kaatamiseksi.

– Kuntavaalitulos on varoitus Sipilän hallitukselle, joka sotea yksityistämishankkeena toteuttamalla romuttaa hyvinvointivaltion ytimen, julkiset sosiaali- ja terveyspalvelut. Yhteinen tehtävämme on nyt kaataa hallitus ja antaa kansalle mahdollisuus valita ennenaikaisissa eduskuntavaaleissa hyvinvointivaltion turvaavat ja sitä oikeudenmukaisella tavalla uudistavat päättäjät.
Sote-uudistuksen osalta Uotila vaatii sulle-mulle –diilien sijaan aitoa palvelujen uudistamista asiakkaiden etu edellä.

– Lyhennetään jonoja, helpotetaan hoitoon pääsyä. Vahvistetaan perustason palveluja ja alennetaan asiakasmaksuja. Sanotaan ei terveysbisnekselle, veropuljaukselle ja tuolileikeille.

– Kaiken huippu on, että hallituksen sote-malli tulee kalliiksi. Saamme soten, joka maksaa enemmän, muttei ratkaise sosiaali- ja terveyspalvelujemme ongelmakohtia, vaan päinvastoin lisää epätasa-arvoa ja terveyseroja sekä vaarantaa hyvinvointivaltion tarvitsemat verotulot.

Uotilan mielestä satavuotisjuhlaansa viettävä Suomi ansaitsee työntekijöitä, opiskelijoita, työttömiä ja tavallisia perheitä kurittavan leikkurihallituksen sijaan hallituksen, joka panostaa hyvinvointiin, tuloerojen kaventamiseen ja koulutukseen.
– Ennenaikaisten eduskuntavaalien kautta pystytään antamaan itsenäisen Suomen toiselle vuosisadalle oikea suunta.

Lisätietoja: Kari Uotila 050 512 3031