Perussuomalaiset ja kokoomusnuoret haluavat Suomeen viidakon lait

– Kaiken maailman poliittiset viisastelijat näyttävät haluavan Suomeen viidakon lait, jossa vahvempi voisi kyykyttää heikompaansa epäinhimilliseen malliin. Onko oikein, että esimerkiksi maallemme itsenäisyyden taistelleilta sotaveteraaneilta riistettäisiin vaatimattomat etuoikeudet kokoomusnuorten ja perussuomalaisten esittämällä tavalla, Kalliorinne kysyy.

Kalliorinne ei pidä myöskään oikeana sitä, että esimerkiksi työttömien tietyissä paikoissa nauttimista etuoikeuksista luovuttaisiin perussuomalaisen ja kokoomusnuorten linjauksiin sisältyvän ajatuksen mukaisesti.

– Työttömien elämä on muutenkin vaikeaa, joten päähänpotkimista ei tarvitse lisätä. Ja yhtä lailla esimerkiksi opiskelija-alennukset esimerkiksi julkisissa liikennevälineissä on säilytettävä ja niitä on jopa lisättävä.

– Monessa kaupungissa vanhemmat saavat matkustaa lastenrattaiden kanssa ilmaisesti bussissa, invalideilla on mahdollisuus hyviin parkkipaikkoihin ja vammaisilla mahdollisuus taksimatkoihin, muistuttaa Kalliorinne positiivisen syrjinnän esimerkkejä listatessaan.

Kalliorinne toteaa, että Vasemmisto on tekee jatkuvasti työtä positiivisen syrjinnän puolesta myös käynnissä olevissa hallitusneuvotteluissa. Heikomman tukeminen on puolueen keskeinen arvo ja sen puolesta toimitaan niin kaduilla kuin kabineteissa.

Lisätiedot:
Vasemmiston varapuheenjohtaja, kansanedustaja Risto Kalliorinne 050 512 4077