Posts Categorized: Kannanotot 2014

Suora kansanvaali ratkaisisi sote-demokratian

Demokratia unohtumassa sote-uudistuksessa, suora kansanvaali ratkaisuksi

Vasemmistoliiton puoluevaltuuston puheenjohtaja Hanna Sarkkinen on huolissaan sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen vaikutuksista demokratiaan. Ratkaisuksi ongelmaan Sarkkinen tarjoaa suoraa kansanvaalia sote-alueiden hallintoon valittavista luottamushenkilöistä. Sarkkinen puhui lauantaina Oulussa Euroopan laajuisen demokratiaviikon tilaisuudessa.

Vasemmisto tukee TTIP:n ja CETA:n vastaista kansanliikettä

Vasemmistoliiton puoluehallitus kannustaa paikallisia osastojaan olemaan nimienkeruussa mukana. Tavoitteena on, että Euroopan unioni ja sen jäsenvaltiot lopettavat Yhdysvaltojen kanssa käytävät transatlanttiset kauppa- ja investointikumppanuutta koskevat neuvottelut (TTIP) ja että Euroopan unionin ja Kanadan välistä vapaakauppasopi¬musta (CETA) ei ratifioida.

Hallitus unohtanut pohjoisen liikenneverkon

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto on huolissaan maakunnan liikenneinfran kunnosta ja erityisesti korjausvelan kasvamisesta pohjoisen Suomen teillä.

Kesän päällystystyölista kertoo karua kieltään perustienpidon rahoitustason romahduksesta. Kymmenen vuotta sitten teitä päällystettiin kaksi kertaa enemmän kuin nykyään. 4 000 kilometristä on tultu kahteen tuhanteen koko Suomen alueella. Pohjoisessa pudotus on ollut keskimääräistä rajumpi.