Posts Categorized: Eila Tiainen

Korjausvelan lykkäys estää investointeja

Vasemmiston eduskuntaryhmän tiedote 15.12.2015 Kansanedustaja Eila Tiainen (vas.) peräänkuuluttaa investointia kohteisiin, jotka kaipaavat korjaamista. Homekoulujen lisäksi tiestö on huonossa kunnossa. Parlamentaarisen korjausvelkatyöryhmän raportin mukaan liikenteen korjausvelka on 2,3 miljardia euroa. – Ellemme saa liikenneväyliä säälliseen kuntoon, se saattaa estää jopa uudet työllistävät investoinnit. Esimerkiksi Keski-Suomeen suunniteltu Metsä-Groupin biotehdas tarvitsee sujuvat ja hyvät liikenneyhteydet.

[ Lue lisää → ]

Vasemmisto ja Seta tasa-arvoisen avioliittolain puolesta

Jyväskylän Seta ja Vasemmisto järjestävät yhteistyössä Jyväskylän Kaupunginteatterin aulassa perjantaina 7.11. Klo 19 alkavan Lainahöyhenissä-teatteriesityksen päätteeksi tunnin kestävän keskustelutilaisuuden aiheesta ”Kuka pelkää äänestää tasa-arvoisen avioliittolain PUOLESTA – ja miksi ihmeessä?”

[ Lue lisää → ]

EU:n tulee toimia myrkyttöman arjen puolesta

Kansanedustaja Eila Tiaisen tiedote 29.10.2014 Pohjoismaisen neuvoston istunnossa Tukholmassa on istuntoviikon aikana keskusteltu kemikaalipolitiikasta ja hormonaalisista haitta-aineista. Neuvoston ympäristövaliokunnan jäsen ja Vasemmiston kansanedustaja Eila Tiainen peräänkuuluttaa Junckerin komissiolta toimia sairauksia aiheuttavia kemikaaleja vastaan. – Me pohjoismaiden edustajat haluamme, että kemikaalipolitiikan tärkeys tunnustetaan. Tekemättömyyden lasku kasvaa vuosi vuodelta ja sen maksaa EU:n kansalaiset. 25 000 ihmistä […]

Eila Tiaisen vappupuhe Tornio, Kemi

Hyvät kuulijat, hyvät toverit,

Vappu on työn ja sivistyksen juhla. Kun juhlimme vappua, juhlimme myös kevättä, talven päättymistä ja elämän voittoa kuolemasta. Luotamme, että joka vuosi kevät tulee. Yhteiskunta ei kuitenkaan pyöri yhtä varmaa rataa. Työn ja sivistyksen jatkuvuus riippuu ihmisen toiminnasta – tai toimimattomuudesta.

Tänä keväänä tehdyt poliittiset päätökset eivät anna juhlan aihetta niin työlle, sivistykselle kuin ihmisillekään.

Kestävä kasvu edellyttää oikeudenmukaisuutta

Kansanedustaja Eila Tiaisen ryhmäpuhe tulevaisuusselonteon lähetekeskustelussa 7.11.2013 Vasemmiston kansanedustaja Eila Tiainen painottaa Suomen tulevaisuusvisiossa oikeudenmukaisuutta ihmisille ja ympäristölle. Tulevaisuuselonteon ryhmäpuheessaan Tiainen muistuttaa, että tulevaisuuteen vaikuttavia päätöksiä tehdään jo tänään.

Valtion omistajaohjaukseen ajattelutavan muutos

Vasemmiston kansanedustajien Annika Lapintie, Eila Tiainen ja Jari Myllykoski tiedote vasemmiston eduskuntaryhmän kiertueella Jyväskylässä ja Laukaassa 19.10.2013 Vasemmiston kansanedustajat Annika Lapintie, Eila Tiainen ja Jari Myllykoski odottavat valtion omistajaohjaukseen ryhtiä ministerivaihdoksen myötä. Sitä vaativat suomalaisten työpaikat, kansalaisten oikeustaju sekä koko yhteiskunnan etu. Valtionyhtiöillä on tärkeä rooli toimia esimerkkinä muille yhtiöille yhteiskuntavastuuta kantavina työnantajina.