Posts Categorized: Martti Korhonen

Suomi edistyksellisen ilmastopolitiikan tekijäksi

Olen iloinen voidessani tänään esitellä ympäristövaliokunnan mietinnön ilmastolain säätämiseksi. Tämä on historiallinen päivä. Säädämme lain, joka vahvistaa kansallista ilmastopolitiikkaamme, vahvistaa eduskunnan roolia siinä ja tekee ilmastopolitiikastamme yli hallituskausien ulottuvaa, pitkäjänteistä politiikkaa, jolla tavoitellaan vähähiilistä yhteiskuntaa.
Samalla asemoimme Suomen edistyksellisen ilmastopolitiikan tekijäksi. Tämä on erityisen tärkeää tänä vuonna, kun joulukuussa Pariisissa pitää saada aikaan uusi, kunnianhimoinen ja kaikkia maailman maita sitova ilmastosopimus.

Ympäristövaliokunta puoltaa ilmastolakia

Ympäristövaliokunta puoltaa ilmastolakia. Kansanedustaja Martti Korhosen johtama ympäristövaliokunta puoltaa mietinnössään hallituksen esitystä ilmastolaiksi. Korhonen pitää hyvänä lain saamaa laajaa poliittista tukea. Lakiesitys menee istuntosaliin äänestykseen ensi viikolla.

Suomalainen hyvinvointi perustuu luontopääomaan

– Suomalainen ja pohjoismainen hyvinvointi perustuu luontopääomaan. Tästä huolimatta monet ekosysteemipalvelut ovat vakavasti heikentyneet ja monet ovat vakavasti uhattuina, totesi ympäristövaliokunnan puheenjohtaja kansanedustaja Martti Korhonen a avatessaan valiokunnan ja Ympäristötiedon Foorumin yhteistä avointa kokousta tiistaina.

Eduskunnan 11. viikolla Ukrainasta ja Natosta

Ryhmän puheenjohtaja Annika Lapintien mukaan Venäjän sotilaalliset toimet Krimin niemimaalla ovat vastoin YK:n peruskirjaa ja kansainvälistä oikeutta. Lapintie vaati neuvotteluja kriisin ratkaisemiseksi. Kokoomuksen vaatimukset viedä Suomi Natoon Lapintie torjui painokkaasti ja viittasi hallitusohjelmaan.

Pro Animalia Vasemmiston kansanedustajille

Vasemmiston eduskuntaryhmän tiedote 4.10.2013 Yhdeksän Vasemmiston kansanedustajaa palkittiin Pro Animalia -palkinnolla. Tunnustukset jaettiin kaikille niille 36 edustajille, jotka äänestivät eduskunnassa kesällä Turkistarhaton Suomi -kansalaisaloitteen eli turkistarhauksen lakkauttamisen puolesta. Turkistarhaton Suomi -kansalaisaloitteen puolesta äänestivät Vasemmiston ryhmästä Paavo Arhinmäki, Merja Kyllönen, Annika Lapintie, Silvia Modig, Anna Kontula, Martti Korhonen, Aino-Kaisa Pekonen, Eila Tiainen ja Kari Uotila. Kukaan […]