Posts Categorized: Risto Kalliorinne

Pääomapiirien verovuodot estettävä

Pääomapiirien verovuodot estettävä. Vasemmiston eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Risto Kalliorinne esittää rakenneuudistuksia, jotka kääntävät talouden kasvu-uralle ja vähentävät työttömyyttä. Tämä onnistuu verovuodot estämällä, verotusta oikeudenmukaistamalla ja siten kotimaista kulutusta nostamalla.

Pääomapiirien verovuodot estettävä

Sote-soppa on ratkaistavissa Ruotsin mallilla

Sote-soppa on ratkaistavissa Ruotsin mallilla. Vasemmistoliiton oululainen kansanedustaja Risto Kalliorinne muistuttaa, että hän esitti jo kaksi vuotta sitten Sote –uudistuksen toteuttamista Ruotsin maakäräjämallilla. Ruotsin malli ratkaisisi myös Suomen perustuslakiongelmat, koska malli mahdollistaa suorat vaalit ja verotusoikeuden palveluista vastaaville alueille. Tuolloin idea sai murskaavan vastaanoton. Kalliorinne uusii nyt ehdotuksensa.

Työttömyys seuraavan hallituksen ykkösasia

Työttömyys seuraavan hallituksen ykkösasia. Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän vpj. Risto Kalliorinne vaatii poliitikkoja keskittymään leikkauslistojen sijasta maan suurimpaan ongelmaan – massatyöttömyyden nujertamiseen. Haapavedellä sunnuntaina puhunut Kalliorinne huomauttaa, että valtion velkaantumisen suurin yksittäinen syy on korkea työttömyys (363 300 työtöntä 12/2014).

[ Lue lisää → ]

Omaishoidon kehittäminen siirtyy jonnekin tulevaisuuteen

Kansanedustaja Risto Kalliorinteen tiedote 20.11.2014 Kansanedustaja Risto Kalliorinne on saanut peruspalveluministeri Susanna Huoviselta vastauksen lokakuussa jättämäänsä kirjalliseen kysymykseen. Kalliorinne kysyi seuraavaa:  –    Aikooko hallitus vielä tällä vaalikaudella valmistella ja tuoda eduskunnan käsittelyyn omaishoitoon liittyvää uutta lainsäädäntöä ja miten Kansallisen omaishoidon kehittämisohjelman esityksiä tullaan viemään eteenpäin?

[ Lue lisää → ]

Sipilän ja Soinin uhkailu ala-arvoista ja asiantuntematonta

Kansanedustaja Risto Kalliorinteen tiedote 28.10 Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, oululainen kansanedustaja, Risto Kalliorinne pitää poliitikkojen jatkuvaa julkisen sektorin työntekijöiden parjausta ja uhkailua asiantuntemattomana ja ala-arvoisena. Viimeksi kymmeniä tuhansia työntekijöitä lupautuivat vähentämään oppositiopomot Timo Soini ja ja Juha Sipilä. Aiemmin Soini on nimitellyt eduskuntasalissa kuntatyöntekijöitä ”pikkunilkeiksi”, mitä voisi pitää jo lähes vihapuheena. – Mitä pahaa nämä julkisen […]

[ Lue lisää → ]

Onko omaishoidon kehittämisraportti laitettu roskakoriin?

Kansanedustaja Risto Kalliorinteen tiedote omaishoidosta 15.10.2014.

Kansanedustaja Risto Kalliorinne peräänkuuluttaa hallitukselta nopeita ja aktiivisia toimia omaishoidon lainsäädännön kehittämiseksi maaliskuussa julkaistun kansallisen omaishoidon loppuraportin pohjalta vielä tällä vaalikaudella. Kalliorinne jätti asiasta kirjallisen kysymyksen hallitukselle. 15.10.2014.