Posts Categorized: Puheita 2011

Järjettömät ulkoistamishankkeet pysäytettävä

Kansanedustaja Risto Kalliorinteen ryhmäpuhe valtiontalouden kehityksestä 2011-15.

Kansanedustaja, puolueen varapuheenjohtaja Risto Kalliorinne vaatii nopeasti uuden vaikuttavuusohjelman ottamista käyttöön valtionhallinnossa. Hän ihmettelee miksi vanhaa valtion tuottavuusohjelmaa toteutetaan edelleen, vaikka sille pantiin jo hallitusohjelmassa piste.

[ Lue lisää → ]

Paavo Arhinmäen puhe presidenttiehdokkaaksi nimittämisen jälkeen

Vasemmiston puheenjohtaja, kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki

Puoluevaltuuston kokous 20.11.2011
Puhe presidenttiehdokkaan nimittämisen jälkeen

Hyvät ystävät ja toverit!

Kiitän kannustavista puheenvuoroista ja siitä luottamuksesta, jota olette tänään osoittaneet valitsemalla minut Vasemmiston presidenttiehdokkaaksi.

Vasemmistolaisia arvoja ovat vapaus, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vasemmistolainen yhteiskunta on avoin ja hyväksyvä. Meidän maailmankäsityksemme mukaan kansojen pitää elää rauhassa ja toisiaan auttaen.

Veroratkaisujen konkretisointia

Kansanedustaja Risto Kalliorinteen puheenvuoro budjettikäsittelyssä 13.10.2011

Edellinen hallitus jätti synkän perinnön tälle vaalikaudelle. Valtio velkaantuu vauhdilla, leipäjonot pitenevät ja harmaa talous rehottaa työmailla. Näiden tosiasioiden keskellä on väännetty budjettia kasaan ja lopputulos osoittaa, että nyt todella pyritään kääntämään valtion talous kestävälle uralle, vähentämään köyhyyttä ja kitkemään harmaata taloutta.