Posts Categorized: Tiedotteet 2011

Uuden polven presidentti Paavo Arhinmäki haluaa panostaa myös arvojohtajuuteen

Vasemmistoliiton tiedote 16.12.2011  klo 12.30

Vasemmistoliiton presidentinvaalikampanjassa korostuu kolme teemaa ylitse muiden. Nämä ovat Suomen kansainvälinen asema rauhan ja yhteistyön rakentajana, moniarvoisen, vähemmistöjä kunnioittavan yhteiskunnan puolustaminen sekä pohjoismaisen hyvinvointivaltion tulevaisuus.

Lama torjutaan elvyttämällä

Kansanedustaja Kari Uotilan pitämä ryhmäpuheenvuoro v. 2012 valtion budjetin palautekeskustelussa.

Vasemmistoliiton ryhmäpuhuja, kansanedustaja ja valtiovarainvaliokunnan jäsen Kari Uotila sanoo, että valtiontaloutta tasapainotettaessa oikea ajoitus on avainasemassa.

[ Lue lisää → ]

Markkinat kuriin, julkisia investointeja kehiin

Tiedote kansanedustaja Anna Kontulan ryhmäpuheesta eurokriisiä koskevassa välikysymyskeskustelussa

Vasemmiston kansanedustaja Anna Kontula sanoo, että Euroopan talouskriisin juurena on markkinoiden kurittomuus. Siksi on kummallista, että perussuomalaisetkin vaativat nyt kuria valtioille eikä pankeille.

Suomi takaisin perinteiseen YK:n rauhanturvaamiseen

Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Annika Lapintie eduskunnassa Afganistan-selonteon lähetekeskustelussa

Vasemmisto on vaatinut pitkään Suomen sotilasjoukkojen vetämistä Afganistanista ja operaation muuttamista jälleenrakentamista tukevaksi siviilioperaatioksi. Tähän suuntaan ollaan nyt vihdoin menossa, ja nyt onkin laadittava suunnitelma sotilaiden kokonaan pois vetämiseksi.

Adoptio-oikeus ulotettava kaikkiin pareihin

Kansanedustaja, puolueen vpj. Aino-Kaisa Pekosen tiedote adoptiolain uudistuksesta

Vasemmistoliiton varapuheenjohtaja, kansanedustaja Aino-Kaisa Pekonen peräänkuuluttaa hallitukselta jatkossa rohkeutta sallia adoptio myös rekisteröidyn parisuhteen osapuolille ja avopareille.

Eila Tiainen: Räsäsen päätökset vastaanottokeskuksista ristiriitaisia

Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän tiedote 30.11.2011

Vasemmistoliiton kansanedustaja Eila Tiainen kummeksuu sisäasiainministeri Päivi Räsäsen vastaanottokeskuksia koskevien päätösten ristiriitaisuutta. Toisaalta maahanmuuttovirasto suosii maahanmuuttajien sijoittamista tavallisiin vuokra-asuntoihin, kun samaan aikaan Joutsenon vastaanottokeskus aiotaan siirtää entiseen vankilaan Konnunsuolle.