Paavo Arhinmäen kampanjailme presidentinvaaleissa: aito, rento ja rehellinen

– Vasemmiston presidenttiehdokas Paavo Arhinmäen kampanjailmeellä halutaan korostaa  symbolisesti myös pyrkimystä entistä ihmisläheisempään presidenttiyteen, sanoo puoluesihteeri, kampanjapäällikkö Sirpa Puhakka.

Kampanjalla halutaan antaa arvoa ja nostaa suomalaista luovuutta ja kulttuurialaa.  Kampanjassa käytetyt kirjasintyypit ovat palkitun suomalaisen Typolarin käsialaa.

Punavihreän Arhinmäen kampanjaan on valittu sininen pääväriksi, sillä se on raikas ja suomalainen väri.  Kampanjan visuaaliseen ilmeen on suunnitellut Paavo Arhinmäen tukiryhmä, jossa on monia luovien alojen ammattilaisia. Sama porukka on tehnyt töitä jo pitkään Paavon kampanjoiden eteen.

Värimaailma viestii uuden vasemmiston raikkautta ja katsetta tulevaisuuteen. – Lähestymistavan valinta on luonteva ja istuu hyvin uuden sukupolven ehdokkaalle, joka haluaa viestittää kampanjallaan  ihmisläheisten arvojen ja asioiden merkitystä, sanoo Puhakka.

Pienen budjetin ruohonjuurityön kampanja

Vasemmiston vaalikampanjan budjetti on 150 000 euroa. Budjetti kasvaa sitä mukaan kun 50 000 euron kampanjakeräyksen tavoite ylittyy. – Toivon tietysti, että mahdollisimman moni kannattaja ja äänestäjä tukee kampanjaa myös taloudellisesti, sanoo Puhakka.

Hän on ilahtunut vaalilehden ja esitteiden saamasta kiinnostuksesta. Vaalityöhön on ilmoittautunut suuri joukko vapaaehtoisia. Suosituin laji on materiaalin jakaminen. – Nuori sukupolvi tekee työtä Facebookissa.  Arhinmäen ympärille on kerääntynyt yli 20 000:n joukko, jossa aktiivisten määrä on erittäin suuri. Tämä porukka kasvaa sitä vahvemmaksi mitä lähemmäksi vaalit tulevat, arvioi Puhakka.

Taitelijoita ja duunareita laidasta laitaan

Vasemmiston kampanjan tukesi kerätään myös kannattajien nimiä. – Mukaan on lähtenyt suuri joukko taiteilijoita ja kulttuurielämän vaikuttajia, työelämän vasemmistolaisia nimiä lattiatasolta aina ay-liikkeen johtoon saakka ja puolueen aktiiveja ja kannattajia, sanoo Puhakka.

– Aktiiviset kannattajat on kampanjan kannalta keskeinen vaikuttajajoukko. Tosi hieno asia on, että nuoret näyttävät löytäneen uuden sukupolven ehdokkaan. Nuorten äänillä saattaa olla ratkaiseva merkitys, jos he lähtevät joukolla äänestämään, sanoo Puhakka.

Lisätietoja: Sirpa Puhakka, 045 7731 3000