liity_nyt

SAAT TIETOA

henkilot

OSALLISTUT TAPAHTUMIIN

Vasemmistoliitto on yhtä kuin sen jäsenet. Liittymällä jäseneksi voit vaikuttaa Vasemmistoliiton politiikkaan. Valitse itsellesi sopiva tapa toimia: aktiivinen yhdistysosallistuminen, tapahtumat tai vain kannatusjäsenyys.

Kysy jäsenyydestä: jasenasiat@vasemmistoliitto.fi.

Jäsenenä pysyt ajan tasalla

Jäsenenä saat  jäsenlehden kotiisi. Lehdessä julkaistaan ajankohtaisia uutisia, paikallistoimintaa ja valtakunnan politiikkaa sekä kulttuuria. Viikkotiedote Vasemmistoliiton Uutiskirje tuo tuoreimmat jutut esimerkiksi Vasemmiston eduskuntaryhmältä ja tulevista tapahtumista sähköpostiisi. Uutiskirjeen voi tilata, vaikka ei olisikaan jäsen: Tilaa Uutiskirje.

Puoluekokouksissa valitaan puheenjohtajat ja puoluesihteeri, sekä puoluehallitus ja puoluevaltuusto ja lyödään lukkoon lähivuosien poliittiset tavoitteet (tavoiteohjelma).

Katso lisää puolueen toimintatavoista >>

Liity jäseneksi sähköisellä lomakkeella tai täyttämällä jäsenlomake (pdf) ja postittamalla se Vasemmistoliittoon osoitteeseen Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki.

Jäsenyys alkaen 8 euroa vuosi

Vasemmistoliiton uutena jäsenenä saat lahjaksi Kansan Uutisten Viikkolehden 3 kuukauden ajan kotiisi.

jasenedut_banner_3
Kuukausitulot  Vuositulot Jäsenmaksu
alle 600 euroa/kk alle 7188 euroa/vuosi 8,00 euroa/vuosi
600–1100 euroa/kk 7189–13200 euroa/vuosi 16,00 euroa/vuosi
1101–1600 euroa/kk 13212–19200 euroa/vuosi 27,00 euroa/vuosi
1601–2200 euroa/kk 19212–26400 euroa/vuosi 38,00 euroa/vuosi
2201–2800 euroa/kk 26412–33600 euroa/vuosi 52,00 euroa/vuosi
2801–3300 euroa/kk 33612–39600 euroa/vuosi 72,00 euroa/vuosi
3301–3800 euroa/kk 39612–45600 euroa/vuosi 95,00 euroa/vuosi
3801–4300 euroa/kk 45612–51600 euroa/vuosi 115,00 euroa/vuosi
4301–4900 euroa/kk 51612–58800 euroa/vuosi 135,00 euroa/vuosi
4901–5500 euroa/kk 58812–66000 euroa/vuosi 155,00 euroa/vuosi
5501–6000 euroa/kk 66012–72000 euroa/vuosi 175,00 euroa/vuosi
yli 6000 euroa/kk yli 72000 euroa/vuosi 195,00 euroa/vuosi

Vakuutus Turvassa

Vasemmistoliiton jäsenet saavat vakuutusetuja vakuutusyhtiö Turvasta; klikkaa logoa ja  tarkista edut

turva

Osoitteenmuutos

Jäsenrekisteriimme päivittyy Itellan kautta jäsenten uusia osoitteita. Näin ei kuitenkaan aina tapahdu, etenkään jos jäsen ei ole ilmoittanut henkilötunnustaan, joten varminta on ilmoittaa Vasemmistoliittoon osoitteenmuutoksesta sähköpostitse, puhelimella tai postitse: jasenasiat@vasemmistoliitto.fi, p. 040 760 0051 tai Vasemmistoliitto, Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki. Jos et ole saanut esimerkiksi jäsenmaksulaskuasi viime vuosina, otathan yhteyttä, sillä siinä tapauksessa osoitteesi puuttuu.

Vasemmistoliitto siirtyi e-laskuun

Punavihreänä puolueena Vasemmistoliitto on siirtynyt ympäristöystävälliseen verkkolaskuun eli e-laskuun. Nyt on mahdollista valita e-lasku tulevien jäsenmaksujen laskutustavaksi.

Verkkolaskun vastaanottajat eivät saa paperilaskuja postitse, vaan he saavat ilmoituksen laskun saapumisesta omaan verkkopankkiinsa. Näin säästetään postikuluja ja paperia ja näin ollen myös luontoa.

Pankkien käytännöt vaihtelevat, mutta kaikilla pankeilla on verkkolaskusivuilla lisätietoja. Pankin verkkopankkisivulla voi olla esimerkiksi palvelu nimeltä e-lasku, jonka kautta maksaja voi listalta hakea laskuttajan, eli Vasemmistoliiton, nimen ja ilmoittaa haluavansa laskun verkkopankkiin. Pankista riippuen laskua maksaessa voi näkyä maksun yläpuolella linkki, josta voi pyytää verkkolaskun.

Voit tutustua oman verkkopankkisi e-laskupalveluun ja harkita ekologiseen vaihtoehtoon siirtymistä. Voit kysyä lisätietoja omasta pankistasi.

Ne jotka eivät verkkolaskua halua, saavat jatkossakin perinteisen paperilaskun.

Rekisteriseloste

Vasemmistoliiton jäsenrekisterin Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste on luettavissa täältä.

Jäsenkortti on poistunut käytöstä

Vasemmistoliitto ei käytä enää jäsenkorttia. Perinteisesti alkuvuodesta jäsenille lähetetystä kortista on luovuttu ekologisista syistä: kortin päivitys, painatus ja lähetys vievät voimavaroja ja rasittavat ympäristöä. Kortin mukana aiemmin ilmoitettu Turvan vakuutus on jatkossakin voimassa puolueen järjestämissä tilaisuuksissa.

Eroaminen

Eroaminen Vasemmistoliitosta tapahtuu ilmoittamalla tahdostaan sähköpostitse, puhelimella tai postitse: jasenasiat@vasemmistoliitto.fi, p. 040 760 0051 tai Vasemmistoliitto, Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki. Jäsenmaksun maksamatta jättäminen ei heti johda erottamiseen, ks. Vasemmiston sääntöjen 8 §:

”Jos perus- tai kunnallisjärjestön tai puolueen suora henkilöjäsen on laiminlyönyt jäsenmaksun suorittamisen kahden (2) peräkkäisen kalenterivuoden ajalta eikä suorita jäsenmaksua myöskään seuraavassa rästikannossa, voi puoluehallitus erottaa jäsenyhdistyksen jäsenen ja suoran henkilöjäsenen.”

Jos erotessaan henkilö haluaa lopettaa myös uutiskirjeen tilauksen, tarvitsee siitä ilmoittaa erikseen. Uutiskirjeellä on paljon myös sellaisia tilaajia, jotka eivät ole jäseniä.

Tallenna