Mukaan Vasemmistoverkostoon

Vasemmistoliiton tavoitteena on oikeudenmukainen maailma ja ekologisesti tasapainoinen kehitys. Ihmisen omien vaikutusmahdollisuuksien lisääminen on meille tärkeää.

Vasemmiston toiminta syntyy sen jäsenten yhteistyöstä. Vasemmiston jäsenenä Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa puolueen politiikkaan ja päätöksiin. Valitse itsellesi sopiva ja iloa tuottava tapa toimia. Toiminnan sydän on paikallisyhdistysten toiminnassa.

Jäseneksi liittyminen

Jäseneksi voit liittyä sähköisellä lomakkeella tai täytä liittymislomake ja postita se Vasemmistoliittoon (Lintulahdenkatu 10, 3. krs, 00500 Helsinki).

Tule mukaan Vasemmistonaisten verkostoon

Vasemmistonaiset on valtakunnallinen naisverkosto. Liityt mukaan tilaamalla Pippuri-lehden, jossa kerrotaan ajankohtaisista nais- ja tasa-arvopoliittisista teemoista. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Pippurin vuosikerta maksaa 15 euroa. Pyydä ilmainen tutustumisnumero sähköpostilla Lena Pajulta.

Katso lisätietoja osoitteesta: vasemmistonaiset.fi.

Liity Vasemmistonuoriin

Vasemmistonuoret on itsenäinen punavihreä poliittinen nuoriso- ja kansalaisjärjestö, joka tekee Vasemmistoliiton nuorisotyötä. Vasemmistonuoret toimii paremman maailman puolesta kaduilla ja kabineteissa. Vasemmistonuorilla on vireää paikallista, valtakunnallista ja kansainvälistä toimintaa. Liittyminen Vasemmistonuoriin ei maksa mitään ja jäsenet saavat kotiinsa ilmaiseksi vasemmistolaisen mielipide- ja kulttuurilehti Liberon. Vastarinta on luvallista. Jopa suotavaa.

Katso lisätietoja osoitteesta vasemmistonuoret.fi.

Kom med!

Vänsterförbundet är ett tvåspråkigt parti. Vi har också svenskspråkigt verksamhet. Kontakta oss på svenska:
Vänsterförbundet, Fågelviksgatan 10, 3. vån., 00500 Helsingfors, vas@vasemmistoliitto.fi.

Elämyksiä pioneeritoiminnasta

Suomen Demokratian Pioneerien Liitto – SDPL ry. ( eli tuttavallisemmin Pinskuliitto) on vasemmistolaisia arvoja toiminnassaan toteuttava varhaisnuorisojärjestö. Pioneeritoimintaa järjestetään koko maassa. Varsinainen pioneeri-ikä on 5-15 vuotta. Sen jälkeen voi ryhtyä ohjaajaksi tai auttaa muuten toiminnassa.

Pioneeritoiminnassa lapset ja aikuiset ovat tasavertaisia toimijoita. Aikuisen tehtävänä on ennen kaikkea kuunnella lasta, toimia hänen kaverinaan ja ystävänään. Aikuiselle lankeaa luonnollisesti myös aikuisen vastuu.

Pioneeritoiminta on kerhoja, leirejä, tempauksia, retkiä ja kansainvälistä valtuuskuntavaihtoa. Ja paljon muuta.

Lisätietoja pioneeritoiminnasta löydät SDPL:n kotisivuilta.