Posts Categorized: Vasemmisto EU:ssa

Euroopan Vasemmiston kesäyliopisto Budapestissa

Euroopan Vasemmistopuolue järjestää perinteisen kesäyliopiston tänä vuonna Budapestissa 19. – 23. heinäkuuta. Luvassa on seminaareja, luentoja, työpajoja Euroopan sosiaalisesta ja poliittisesta tilasta, globaalisaatiosta, naisten asemasta jne. Katso ohjelma, hinnat ja ilmoittautumisohje EL:n sivuilta. Seminaarihinta sisältää majoituksen, ruokailut sekä paikallisliikenteen maksut aktiviteetteihin. Lennot Budapestiin tulee järjestää ja maksaa itse. Ilmoittaudu 7.7.2017 mennessä EL:n sivuilla >>

[ Lue lisää → ]

Demokraattinen oppositio ei kuulu vankilaan

Vasemmistoliiton puheenjohtaja, kansanedustaja Li Andersson on yhdessä muiden pohjoismaisten vasemmistopuolueiden johtajien kanssa tänään vieraillut Turkin Edirnen kaupungissa, jossa vasemmistolaisen kurdien ja vähemmistöjen oikeuksia puolustavan Kansan Demokraattisen puolueen (HDP) puheenjohtaja Selhattin Demirtas istuu vangittuna.

[ Lue lisää → ]

EL:n kesäyliopiston ilmoittautuminen päättyy 20.6.

Muistitko ilmoittautua? Euroopan Vasemmistopuolueen (European Left, EL) perinteinen kesäyliopisto järjestetään tänä vuonna 20.-24.7. Italian Toscanassa, Chianciano Termessä. Puhumassa  asiantuntijoita ympäri Euroopan, mm. kansanedustajamme Hanna Sarkkinen. Ilmoittautua voi maanantaihin 20.6. asti Saila Ruuthille: saila.ruuth@gmail.com. Lue lisää kesäyliopistosta >>

Kyllönen Euroopan Parlamentin VW-tutkintavaliokuntaan

Euroopan parlamentti päätti tänään asettaa tutkintavaliokunnan tarkastelemaan Volkswagenin päästöhuijausskandaalin johdosta tarvittavia toimenpiteitä.

Vasemmistoliiton Merja Kyllönen on valiokunnan ainoa suomalaisjäsen ja koordinoi valiokunnan koko parlamenttiryhmänsä työtä liikennevaliokunnan toimivaltaan kuuluvissa kysymyksissä.

[ Lue lisää → ]

Kyllönen: ”Rahat herrojen persauksissa”

– Jäsenmaat menettävät epäterveessä verokilpailussa ja verojen välttelyssä biljoonan eli tuhat miljardia euroa vuodessa. Ei tarvitse enää kysellä, minne tänä rikkaimpana aikana koskaan rahat katoavat: ne ovat kirjaimellisesti herrojen persauksissa. Kyllönen kyseenalaisti EU-komission kyvyn toimia veronkiertoa vastaan.