Visio

punavihreatulevaisuus_640x477

Miten aloittaa uusi ajattelu?

Meille on viime aikoina kuvattu edessä olevia katastrofeja. Hyvä että on, sillä niin herätään toimimaan katastrofien ehkäisemiseksi. Mutta ainakin yhtä tärkeää on kuvata sitä maailmaa, jota tavoittelemme. Uhkakuvia väkevämpi toiminnan motivaattori on myönteinen tulevaisuuden kuva, sellainen, joka ohjaa lähitulevien tehtävien määrittelyä.  Haluamme osoittaa vaihtoehtoisen maailman.

Suomi ja koko maailma tarvitsevat kokonaisvaltaista muutosta kohti sosiaalisesti ja ekologisesti kestävää sekä tasa-arvoista yhteiskuntaa.

Tavoitetila maailmasta, johon pyrimme

Vasemmistolla on visio, tavoitetila maailmasta, johon pyrimme. Tätä tilaa ja reittejä sen saavuttamiseksi on hahmoteltu asiakirjassa Punavihreä tulevaisuus.

Visiomme on talouspoliittisten valtarakenteiden demokratia, resurssien oikeudenmukainen jako, yleinen ja yhtäläinen tasa-arvo, ihmisten henkilökohtaisen vapauden lisääntyminen ja maapallon resurssien rajallisuuden kunnioittaminen.

Punavihreä tulevaisuus  on kokonaisvaltainen näkemys siitä, minkälaista maailmaa Vasemmistoliitto tavoittelee.
Lue Punavihreä asiakirja