Posts Categorized: Vasemmistonaiset

Vasemmistonaiset: Sote-ihmiskokeesta peräännyttävä

– Hallituksen pitäisi ottaa sekä lukemattomilta asiantuntijoilta että vaaleissa saamansa epäluottamus vakavasti, pysäyttää sote-hanke ja siirtyä takaisin parlamentaariseen valmisteluun, Vasemmistonaisten puhenainen Saila Ruuth vaatii. Vasemmistonaisten mukaan hallituksen toteuttama sukupuolivaikutusten arviointi on ollut ala-arvoista ja näennäistä pintasilottelua. Lue tiedote kokonaan Vasemmistonaisten sivuilta >>

Pro feminismi -palkinto Anna Paavilaiselle ja Raisa Omaheimolle

Vasemmistonaiset myöntää vuoden 2016 Pro feminismi -palkinnon kahdelle taiteilijalle: näyttelijä, ohjaaja, käsikirjoittaja Anna Paavilaiselle sekä teatterintekijä Raisa Omaheimolle.

Pro feminismi -palkinto annetaan vuosittain taholle, joka on tehnyt työtä rakenteellisen epätasa-arvon poistamiseksi, sukupuolten tasa-arvon edistämiseksi ja naisten aseman parantamiseksi. Tämän vuoden palkinnonsaajia yhdistää omista kokemuksista kumpuava taide, joka tekee näkyväksi ja ravistelee yhteiskuntamme kieroutuneita, naisia alistavia rakenteita.

Tasa-arvoa ja turvaa äitiyslailla

Vasemmistonaiset tukee ihmisoikeusjärjestöjen ja yksittäisten kansalaisten ajamaa kansalaisaloitetta äitiyslaista. Vasemmistonaisten puheenjohtaja Saila Ruuth kannusti Vasemmistoliiton puoluevaltuustossa kokousväkeä allekirjoittamaan äitiyslakialoitteen. Aloitteen tarkoituksena on, että kahden naisen perheeseen yhdessä hedelmöityshoidon avulla syntynyt lapsi saa jo ennen syntymäänsä molemmat äitinsä virallisiksi vanhemmikseen. Lue lisää Vasemmistonaisten sivulta >>

[ Lue lisää → ]

Maahanmuuttajien hyväksikäyttö heikentää myös suomalaisten asemaa

Hyväntahtoisessa kotouttamisen kaapuun piilotetussa pyrkimyksessä teettää maahanmuuttajilla halpatyötä on kyse tyypillisestä oikeistopolitiikasta, jolla pyritään heikentämään lopulta kaikkien työntekijöiden asemaa, Vasemmistonaisten puheenjohtaja Saila Ruuth toteaa.
– Toivoisinkin ymmärrystä siihen, että maahanmuuttajia riistämällä suomalaisten työtä tekevien, työttömien, opiskelijoiden, kotivanhempien ja eläkeläisten asema ei parane.

Vasemmistonaisten vaalistartti Jyväskylässä

Sunnuntaina 15.2.2015 Vasemmistonaisten hallitus, Valtikka, piti kokouksen, jossa muun muassa hyväksyttiin Vasemmistonaisten vaaliohjelma. Vasemmistonaisten puheenjohtaja Saila Ruuth korostaa, että suomalainen hyvinvointivaltio on Vasemmistonaisten koko vaaliohjelman pohjana. Ohjelmassa hyvinvointivaltio tarkoittaa tasa-arvoista, oikeudenmukaista ja vapaata yhteiskuntaa, jossa ihmiset ja ympäristö ovat etusijalla.
– ”Hyvinvointivaltion tulevaisuus on Suomen suurin naiskysymys” on ollut naisten slogan jo vuoden ajan, toteaa Saila Ruuth.

TTIP- JA CETA uhka naisten oikeuksille

Vasemmistonaiset Lintulahdenkatu 10 00500 HELSINKI                                                          Tiedote 22.1.2015 TTIP- JA CETA-sopimukset uhka demokratialle ja naisten oikeuksille Käynnissä olevat vapaakauppa- ja investointisuojasopimusneuvottelut EU:n ja USA:n (TTIP) välillä, sekä jo neuvoteltu vastaava CETA-sopimus Kanadan kanssa, ovat vakava uhka sekä demokratialle että naisten hyvinvoinnille ja oikeuksille. – Sopimuksilla on tarkoitus purkaa kansallisia lakeja ja säädöksiä, jotka nähdään yritystoiminnan esteinä. […]

Lue uusi Pippuri

Vasemmistonaisten lehti Pippuri on ilmestynyt. Lue esimerkiksi Ruotsin ja USA:n feministien tavoitteista tai Merja Kyllösen keinoista särkeä naisten lasikatto. Pippurin sisällöstä lisää sivulta Vasemmistonaiset.fi. Tee Pippurin tilaus täältä.